Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες): Πολλές βάρδιες, λίγοι οδηγοί, χάος στην πόλη


Χρόνοι διαδρομής που δεν ανταποκρίνονται στα δεδομένα της υπερφορτωμένης κυκλοφοριακά πόλης και βάρδιες που δεν αντιστοιχούν στον αριθμό των διαθέσιμων οδηγών εντείνουν τα σοβαρότατα προβλήματα ελλείψεων σε προσωπικό και στόλο που αντιμετωπίζουν οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες).
Τον λογαριασμό καλούνται να πληρώσουν οι επιβάτες, οι οποίοι βιώνουν καθημερινά ατελείωτη αναμονή στις στάσεις λεωφορείων και τρόλλεϋ στην Αττική.
Στα υφιστάμενα ζητήματα που βάζουν τρικλοποδιά στην εύρυθμη εκτέλεση του συνόλου του συγκοινωνιακού έργου έρχεται να προστεθεί ο κακός προγραμματισμός.

Οι εργαζόμενοι στις ΟΣΥ χαρακτηρίζουν μάλιστα το πρόγραμμα δρομολογίων που συντάσσει ο ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) ως «την πηγή των μεγαλύτερων δεινών» στους κόλπους των αστικών συγκοινωνιών.

Το πρόγραμμα που οι οδηγοί καλούνται να φέρουν εις πέρας αφορά μια άλλη εταιρεία και όχι την εταιρεία ΟΣΥ, όπως εξηγούν οι ίδιοι οι οδηγοί, καθώς σε αυτό περιγράφονται εξωπραγματικοί χρόνοι δρομολογίων που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να επιτευχθούν, ενώ οι βάρδιες κατανέμονται χωρίς να υπολογίζεται ο σημαντικός αριθμός ελλείψεων σε οδηγούς, που μετρά η εταιρεία τα τελευταία χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι αποτελεί κοινή παραδοχή τόσο σε διοικητικό επίπεδο φορέων όσο και σε κυβερνητικό επίπεδο ότι το προσωπικό των ΟΣΥ δεν επαρκεί, αυτό δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη κατά τον σχεδιασμό των δρομολογίων.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι έχουν επανειλημμένως απευθυνθεί στη διοίκηση του ΟΑΣΑ ζητώντας αναδιάρθρωση του προγράμματος, χωρίς κάποια ανταπόκριση. Τουλάχιστον όμως η πλειονότητα των στάσεων διαθέτει τηλεματική, ώστε οι επιβάτες να γνωρίζουν το μέγεθος της καθυστέρησης...

Οι ελλείψεις σε προσωπικό έχουν εξαφανίσει τη μία από τις τρεις βάρδιες, που απαιτούνται καθημερινά για την κυκλοφορία των οχημάτων, όπως εξηγούν οι εργαζόμενοι, στοιχείο το οποίο δεν διαψεύδεται από διοικητικά στόματα.


Έτσι οι επιβάτες καταλήγουν να περιμένουν από 40 έως 45 λεπτά για ένα δρομολόγιο το οποίο πέρυσι είχε συχνότητα διέλευσης 10 έως 15 λεπτά το μέγιστο. Αξιοσημείωτο μάλιστα είναι το γεγονός ότι από τις 12.000 βάρδιες που εκτελούνταν το 2013, το 2015 δεν υπερέβαιναν τις 10.000.

Από την πλευρά τους οι οδηγοί καλούνται να εργάζονται υπερωριακά, χωρίς να λαμβάνουν ούτε τα προβλεπόμενα ρεπό (καθώς δεν επαρκεί το προσωπικό) ούτε όμως και τις πρόσθετες αμοιβές, διότι τα ταμεία των ΟΣΥ είναι άδεια.

Εκτιμάται ότι μέσα στα τελευταία τρία χρόνια το συγκοινωνιακό έργο έχει περιοριστεί κατά 24%. Οι συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων περίπου πέντε ετών, που συνοδεύτηκαν από «πάγωμα» προσλήψεων, έχουν προκαλέσει σημαντικά κενά σε ανθρώπινο δυναμικό.




Οι οδηγοί δεν επαρκούν για να καλύψουν το πλήρες πρόγραμμα των δρομολογίων, ενώ σημαντικές ελλείψεις παρατηρούνται και στην ειδικότητα των τεχνικών.


Την ίδια στιγμή όμως οι ΟΣΥ αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα ανταλλακτικών, καθώς αδυνατούν να τα προμηθευτούν μαζικά, ενώ πολλά από τα μέρη που παρουσιάζουν βλάβη αντικαθίστανται από ακινητοποιημένα λεωφορεία ή τρόλλεϋ.


Κυριότερη και συνηθέστερη έλλειψη που παρατηρείται είναι σε ελαστικά. Υπολογίζεται ότι το 50% του στόλου των λεωφορείων είναι καθηλωμένο στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών αλλά και προσωπικού.


ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: