Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

1.200 υποψήφιοι άνεργοι σε συγκοινωνίες, οδοποιία....

Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ

ΕΩΣ ΤΑ ΤΕΛΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
1.200 υποψήφιοι άνεργοι σε συγκοινωνίες, οδοποιία

Στο πρώτο εξάμηνο του 2014 θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Από τα πλέον επίσημα χείλη, αυτά του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, άνοιξε η «κερκόπορτα» των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες, τον σιδηρόδρομο και τις κατασκευαστικές ΔΕΚΟ.Ο υπουργός Μεταφορών, σε τηλεοπτική συνέντευξη, παραδέχτηκε ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος ένταξης 1.200 εργαζομένων, από εποπτευόμενες ΔΕΚΟ, σε καθεστώς διαθεσιμότητας, υπογραμμίζοντας ότι το σύνολο του προσωπικού εντάχθηκε σε αξιολόγηση.Η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους, οπότε το υπουργείο Μεταφορών θα αποστείλει τη σχετική λίστα στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Οπως ήταν φυσικό, έντονη ήταν η αντίδραση των εργαζομένων στον όμιλο του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ, οι οποίοι έχουν ήδη συρρικνωθεί σημαντικά, τόσο σε επίπεδο προσωπικού όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο, έπειτα από τα σχέδια νόμου για την εξυγίανσή τους (ψηφίστηκαν τη διετία 2010-11).

«Οποιαδήποτε περαιτέρω μείωση προσωπικού θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία του σιδηροδρόμου, εγκυμονώντας κινδύνους στην ασφαλή κυκλοφορία των συρμών», επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Παναγιώτης Παρασκευόπουλος.

Λιγότερα δρομολόγια

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος υπογραμμίζει ότι «οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ, ήδη από το 2011, έχουν μειωθεί κατά 1.500», συμπληρώνοντας ότι «εάν υπάρξουν απολύσεις, αυτόματα θα εκδηλωθούν καθυστερήσεις στα δρομολόγια, αφού θα βγαίνουν λιγότερα λεωφορεία».

Σε ανασφαλή θέση βρίσκονται, κυρίως, οι κατασκευαστικές ΔΕΚΟ, δηλαδή η ΕΡΓΟΣΕ, η Αττικό Μετρό, η Εγνατία, το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (έχει ήδη εξαγγελθεί η κατάργησή του) και ο ΟΣΚ, για τις οποίες ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι «έχουν στηθεί πάρα πολλοί οργανισμοί, οι οποίοι έχουν εφαπτόμενα αντικείμενα», προαναγγέλλοντας συγχωνεύσεις, πέρα από αυτές που έχουν ήδη συντελεστεί.

Οσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, τάχθηκε κατά των περικοπών προσωπικού, δηλώνοντας χαρακτηριστικά «να αποφύγουμε να αγγίξουμε οργανισμούς και εταιρείες του Δημοσίου, οι οποίες παρέχουν καθημερινό έργο, όπως είναι οι συγκοινωνίες, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουμε προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών». Μάλιστα, έκανε ιδιαίτερη μνεία στην προσπάθεια των εργαζομένων να «σώσουν» τις εταιρείες, αναφερόμενος πιθανότατα στις ενέργειές τους για την καταβολή οφειλών διαφόρων υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, τοποθέτησε εντός του 2014 τη σταδιακή εισαγωγή μπαρών σε μετρό και ηλεκτρικό, αλλά και την προκήρυξη της γραμμής 4 του μετρό (Ευαγγελισμός - Γαλάτσι). Για τα λεωφορεία, υπογράμμισε ότι σε 100 - 150 λεωφορειακές γραμμές πρόκειται να παρέχεται δωρεάν Ιντερνετ, αποσαφηνίζοντας, ακόμη μία φορά, ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς το 2014.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι εντάσσονται κι αυτές στο καθεστώς της αξιολόγησης, σημειώνοντας ότι, στο πρώτο εξάμηνο του 2014, θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Καταλήγοντας ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε ότι, τον τελευταίο μήνα, έγιναν 750 μετακινήσεις σ' επίπεδο κινητικότητας και άλλες 100 διαθεσιμότητες στο υπουργείο, συμπληρώνοντας ότι η τελική λίστα του προσωπικού, που θα τεθεί σε διαθεσιμότητα, θα σταλεί έως τα τέλη του έτους στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Το έργο της αξιολόγησης προσωπικού στους ομίλους του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ έχει αναλάβει η εταιρεία Pricewaterhouse Coopers. Από τις εταιρείες ζητεί 3 στοιχεία: αριθμό τμημάτων, αριθμό προσωπικού και εκπαιδευτική κατάρτιση.

Μείωση επιδότησης

Οι εργαζόμενοι σε ΟΑΣΑ και ΟΣΕ είναι ανάστατοι, καθώς πέρα από τις απολύσεις του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχουν να αντιμετωπίσουν τη μείωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης από το υπουργείο Οικονομικών.

Για παράδειγμα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ότι, λόγω της συρρίκνωσης της κρατικής επιδότησης, αυτομάτως θα μειωθούν και καταργηθούν δρομολόγια, ενώ στον ΟΣΕ το προσωπικό σε συντήρηση και φύλαξη του δικτύου θα μείνει χωρίς αντικείμενο, εάν προχωρήσουν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση της συντήρησης του δικτύου σε ιδιώτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: