Στη δημιουργία «κοινωνικού αυτοματισμού» και στο «κουκούλωμα» των ευθυνών της αποσκοπεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, καταγγέλλει η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, απαντώντας στην πρόσφατη τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, που εμφάνισε ως αιτία της κακής κατάστασης των συγκοινωνιών τη διαφθορά, αφήνοντας διάφορες υπόνοιες σε βάρος των εργαζομένων, λέγοντας ότι «κάποιοι» χαλάνε τα λεωφορεία στα αμαξοστάσια.
Η επίθεση του υπουργού στους εργαζόμενους, σημειώνει η Γραμματεία, «είναι εδώ και καιρό σχεδιασμένη και σταδιακά κλιμακώνεται το τελευταίο διάστημα.
Ξεκαθαρίζουμε εξαρχής ότι τους "σαμποτέρ" που καταγγέλλει ο υπουργός, καλύτερα να τους αναζητήσει στις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, στη δική του κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και φυσικά στον καθρέφτη του. (...)
Την ώρα που καταγγέλλουν τους εργαζόμενους για σαμποτάζ, οι αποθήκες σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ αραχνιάζουν από έλλειψη ανταλλακτικών.
Προσπαθούν να κρύψουν ότι από το 2009, στο όνομα της μείωσης των δαπανών, έχουμε συνεχείς καταργήσεις και μειώσεις βαρδιών και δρομολογίων, έχουμε μείωση προσωπικού κατά 35%, έχουμε μείωση της κρατικής επιχορήγησης κατά 80% και αντίστοιχα έχουμε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 75% και μείωση των μισθών των εργαζομένων κατά 45%.
Το 43% των λεωφορείων είναι 16-20 ετών και το 60% των τρόλλεϋ είναι 18-20 ετών. Το ίδιο γερασμένοι είναι και οι συρμοί της γραμμής 1 (Ηλεκτρικός), ενώ σοβαρά προβλήματα βλαβών αντιμετωπίζουν το μετρό και το τραμ.
Η επίθεση της κυβέρνησης γίνεται όμως και για πολλούς ακόμα λόγους, όπως το να κρύψει τις ακόμα παραπέρα επιπτώσεις που θα έχει, σε εργαζόμενους και επιβάτες, η ένταξη της συγκοινωνίας στο υπερταμείο:
Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τις αυξήσεις που αυτό φέρνει μαζί του.
Με το κλείσιμο του Α/Σ Ελληνικού.
Με την αλλαγή προς το χειρότερο του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού.
Με το αυταρχικό πειθαρχικό συμβούλιο. Το διευθυντικό δικαίωμα και τις απολύσεις».
Μεγάλες οι ευθύνες του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού
Αναδεικνύοντας παράλληλα τη συμβολή των δυνάμεων του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΜΕΤΑ, ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ) σε αυτήν την επίθεση, η Γραμματεία τονίζει ότι έχουν βαριές ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση:
«Με τη δική τους συμβολή, πέρασαν οι αντεργατικοί, αντισυγκοινωνιακοί νόμοι, που εφαρμόζονται σταδιακά στην πράξη.
Με δική τους ευθύνη είναι πολυδιασπασμένο το εργατικό κίνημα στις αστικές συγκοινωνίες.
Με τις δικές τους "υπογραφές" κάνουν πάρτι οι εργολάβοι σε διάφορους τομείς στα ΜΜΜ.
Είναι δική τους ευθύνη ότι, αντί οι εργαζόμενοι να βρίσκονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις, οι πλειοψηφίες αναλώνονται σε τηλεοπτικές διαμάχες, σε δικαστικές και εξωδικαστικές αντιδικίες».
«Εμείς από τη μεριά μας», καταλήγει η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Αστικών Συγκοινωνιών, «απευθυνόμαστε στους εργαζόμενους, λέγοντάς τους ότι δεν χρειάζονται ούτε αντεργατικές κυβερνήσεις, ούτε συνδικάτα που βάζουν πλάτη στην αντεργατική πολιτική.
Χρειάζονται συνδικάτα ταξικά, αγωνιστικά, προσανατολισμένα στην κοινωνική συμμαχία, σωστά οργανωμένα στην πάλη για συγκοινωνία στην υπηρεσία του λαού.
Συγκοινωνία κρατική, συχνή, ασφαλή και αξιόπιστη με φθηνό εισιτήριο για τις ανάγκες μετακίνησης και όχι για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων».
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου