ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
Το αμαξοστάσιο στο Ελληνικό θα έπρεπε να εκκενωθεί μέσα στον Μάρτιο, όμως τα λεωφορεία είναι ακόμη εκεί, ενώ δεν βρέθηκε νέος χώρος.
Σε μόνιμη μετατρέπεται η προσωρινή λύση που είχε επιλέξει το υπουργείο Υποδομών για τη μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) στο Ελληνικό. Αρχικά είχε σχεδιαστεί, μέχρι να βρεθεί νέος χώρος, κυρίως λόγω της πίεσης για την έναρξη των εργασιών στην έκταση του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού, να μοιραστεί προσωρινά ο στόλος των οχημάτων σε άλλα αμαξοστάσια. Τα λεωφορεία θα έπρεπε να είχαν απομακρυνθεί έως τον περασμένο Μάρτιο.
Ούτε τα λεωφορεία απομακρύνθηκαν ούτε νέος χώρος βρέθηκε. Ετσι προκρίθηκε, ως μόνιμη πλέον λύση, η μεταφορά του ενεργού στόλου στα άλλα τρία αμαξοστάσια της Αθήνας (Ανθούσα, Ανω Λιόσια, Βοτανικός). Θα προηγηθεί το ξεκαθάρισμα των οχημάτων σε ακινησία και η μεταφορά τους στο αμαξοστάσιο των ΟΣΥ στο Θριάσιο. Στελέχη του ΟΑΣΑ υποστηρίζουν ότι ένα απλό «ξεσκαρτάρισμα» των εν λειτουργία οχημάτων από εκείνα που δεν επισκευάζονται και βρίσκονται σε ακινησία, αλλά φιλοξενούνται στο πρώην αεροδρόμιο, θα λύσει το πρόβλημα, απαλλάσσοντας ενδεχομένως την εταιρεία από την ανάγκη εύρεσης νέου χώρου.
Στάσεις εργασίας
Στην προοπτική, όμως, της μεταφοράς των οχημάτων από το Ελληνικό αντιδρούν οι εργαζόμενοι στις ΟΣΥ, οι οποίοι προχωρούν σήμερα και την Πέμπτη σε στάσεις εργασίας διαμαρτυρόμενοι για τη μεταφορά της έδρας εργασίας τους. Συγκεκριμένα, σήμερα Τρίτη τα λεωφορεία θα κινούνται από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ λόγω των στάσεων εργασίας στις οποίες προχωρά το σωματείο εργαζομένων κατά την έναρξη και τη λήξη της βάρδιας. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας των οχημάτων αναμένεται έως τις 10 το πρωί στην καλύτερη περίπτωση, ενώ τα τελευταία δρομολόγια θα αναχωρήσουν στις 8 το βράδυ. Οι στάσεις εργασίας συνεχίζονται και την Πέμπτη, ημέρα κατά την οποία τα λεωφορεία θα παραμείνουν ακινητοποιημένα από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα. Τα τελευταία δρομολόγια αναμένεται να πραγματοποιηθούν γύρω στις 10 το πρωί, ενώ η αποκατάσταση της κυκλοφορίας εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως τις 6 το απόγευμα. Σημειώνεται ότι οι στάσεις εργασίας αφορούν όλες τις λεωφορειακές γραμμές, συμπεριλαμβανομένων των λεωφορείων του αεροδρομίου.
Το ιστορικό
Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού βρίσκονται περίπου 400 λεωφορεία. Η «Ελληνικό Α.Ε.» έθεσε για πρώτη φορά επίσημα το θέμα στις ΟΣΥ τον Φεβρουάριο του 2016, ωστόσο η υποχρέωση των ΟΣΥ για απομάκρυνση του εν λόγω αμαξοστασίου ήταν γνωστή πολύ καιρό νωρίτερα.
Στις αρχές του 2016, η «Ελληνικό Α.Ε.» και οι ΟΣΥ κοστολογούσαν τη μεταφορά στα 90 εκατ. ευρώ. Περίπου ενάμιση χρόνο αργότερα, το καλοκαίρι του 2017, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης περιόρισε τις απαιτήσεις του Οργανισμού στα 35 εκατ. ευρώ. Σε εκείνο το έγγραφο ο κ. Σκουμπούρης ανέφερε ότι για την απομάκρυνση του αμαξοστασίου των ΟΣΥ Α.Ε. από το Ελληνικό, απαραίτητες προϋποθέσεις αποτελούν η εξεύρεση κατάλληλου χώρου στην ευρύτερη περιοχή της νότιας Αττικής, καθώς και η εξασφάλιση της κάλυψης του απαιτούμενου κόστους μετεγκατάστασης, «το οποίο εκτιμάται από τις υπηρεσίες των ΟΣΥ Α.Ε. σε περίπου 35 εκατ. ευρώ».
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών εκτιμούσαν ότι τα οχήματα θα απομακρύνονταν μέσα στον περασμένο Μάρτιο, ενώ θα συνεχιζόταν η αναζήτηση κατάλληλου χώρου. Μέχρι στιγμής καμία από τις δύο κινήσεις δεν έχει γίνει, καθώς έχει προκριθεί η μεταφορά του στόλου του Ελληνικού σε άλλα αμαξοστάσια, ενώ η αναζήτηση νέου χώρου έχει μείνει στα χαρτιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου